Sosyal Medyanın Markanıza Sunduğu Avantajlar

Sosyal medya kanalları günümüzde markalar için yeni bir pazarlama kanalı haline gelmiştir. Önceleri bir markanın genişleyebilmesi için farklı ülkelerde getirisi yüksek işler yapması, ulusal ve uluslararası arenada kitlelere ulaşması gerekirdi. Şimdilerde ise tüketicilerin bir çoğunun sanal ortamlarda yer alması, kısa sürede daha çok ve farklı bölgelerden insana erişme imkanı ve gelişen teknolojinin sağladığı avantajlar ile pazarlamada sosyal medyanın izleri belirgin şekilde arttı. Firmalar için sosyal medya pazarlaması stratejileri onlara pek çok avantajı da beraberinde getirdi. Peki firmalar bu avantajların ne kadar farkında?

Sosyal Medya Pazarlamasının Markalara Sunduğu 7 Avantaj

Doğru insana doğru kanaldan ulaşmak demek müşterinizi sizin yönlendirdiğiniz anlamına gelir. Peki bu ne demektir? Sizi takip eden doğru kişiler sizin potansiyel müşterinizdir. Paylaşımlarınızdan etkilenir, onlara geri bildirim oluştururlar. Sizden ve markanızdan haberdardırlar. Doğru kişilere yapacağınız pazarlama faaliyetleri size hızlı bir şekilde dönüş sağlar.

Burada gelecek beklentisi ile anlatılmak istenen şey markanın sahip olduğu vizyondur. Markanızı doğru bir konuma yerleştirmek ve bu konumu olumlu anlamda geliştirmek iyi bir sosyal medya pazarlaması ile mümkündür. Markanızın geleceğe yönelik bakış açısını takipçileriyle paylaşması, onlardan gelen geri bildirimleri pozitif algılarla yönetebilmesi ve onların dilinden konuşabilmesi tüketiciye vizyonunuzu sağlam bir şekilde yansıtacaktır.

Markanıza rakip olan pek çok firma bulunabilir. Markanız sosyal ağlarda kullandığı dili ne kadar yaratıcı ve etkileyici kullanabiliyorsa ve markayı takip eden kullanıcılarla arasından ne kadar kuvvetli bir bağ varsa marka bilinirliği de o kadar iyi durumdadır. Ayrıca kullanıcılar arasındaki iletişimin kolay ve gözle görülebilir olması da marka bilinirliğinizi artıran bir etmendir.

Sizin de içinde yer aldığınız bu alanda pek çok rakibiniz mevcuttur. Sektör liderlerini, rakiplerinizin paylaşımlarını ve yorumlarını inceleyerek kendinize yol haritası çıkarabilirsiniz. Belki de gözden kaçırdığınız yenilik veya değişimlerden haberdar olabilirsiniz.

Mevcut web siteniz üzerinden yayınlamış olduğunuz blog yazılarınızı, sizinle ilgili son haberleri vb. gibi tüm gelişmeleri sosyal medya hesaplarınız üzerinden takipçilerinizle paylaşmak, sitenize ulaşacak organik trafik anlamına gelir. Bu sayede arama motorlarının sevdiği bir siteye de sahip olabilirsiniz. Diğer yazımızda detaylıca değindiğimiz SEO’ da sosyal medya önemi yazımızı okuyabilirsiniz.

Linklerle sitenize yönlendirmiş olduğunuz takipçilerinizi, mail listenize alarak kendinizden haberdar edebilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz.

Geleneksel pazarlamada tek ölçüt ay ya da yıl sonunda kasanıza ne kadar para girdiğidir. Siz sayısız reklam çalışması yapmış veya yeni gelişmelere para yatırmış olabilirsiniz. Fakat müşteri kitlenizin bundan ne derece etkilendiğini ölçümlemeniz pek de mümkün değildir. Oysa ki sosyal medya pazarlamacılığında durum nettir, kesine yakın verilerle ölçülebilir sonuçlar verir. Pazarlama yöntemini, mecrasını ve hedef kitleyi filtreleme yöntemleri sayesinde analiz ederek ne kadar mevcut durumuzu çok rahat görebilirsiniz.

  1. Markanıza yönelik kitle belirlemek
  2. Markaya ait gelecek beklentisi oluşturma
  3. Marka bilinirliğini sağlama
  4. Rakip ve sektör analizine olanak verir
  5. SEO’ da büyük yarar sağlayabilirsiniz
  6. E-mail listesi geliştirerek ziyaretçilere kendinizi anımsatmak
  7. Sosyal medya ölçülebilir bir platformdur
Yayınlanma Tarihi: 6.2.2020 / CERS

Hemen teklif alın!

Teklif formumuzu ücretsiz olarak doldurarak bize ulaşabilir ve satış birimimizin size özel olarak hazırlayacağı teklifinizi alabilirsiniz.

  Gönder
Top