Sosyal Medyada Hangi Sıklıkla Paylaşımda Bulunulmalı?

Sosyal medyada paylaşım yapmayı planlayan marka veya kurumların en çok merak ettiği konulardan biri de sosyal medyada hangi sıklıklarla paylaşım yapılacağı konusudur. Diğer yazılarımızda da sıkça belirttiğimiz gibi paylaşımların sıklığı da itibar yönetiminde oldukça önemli bir kriterdir. Sık sık paylaşım yapmak kullanıcıyı bunaltabileceği gibi, haftalarca paylaşım yapmamak da kötü bir imaj sergileyecektir. Her bir sosyal medya platformu için özel olarak dikkat etmemiz gereken noktaları sizlerle paylaşarak dengeyi sağlamanız konusunda sizlere yardımcı olacağız.

TWITTER
Twitter’ deki bir paylaşımın raf ömrünün yaklaşık 18 dakika olduğu düşünülüyor. Gün içerinde daha çok haber almak amacıyla kullandığımız Twitter’ de günlük ideal paylaşım adedi 3 diyebiliriz. 3. Paylaşımdan sonra etkileşim hızında bir düşüş yaşanıyor.

FACEBOOK
Hubspot’ un yaptığı bir araştırmaya göre 10.000 takipçiye kadar aylık 1-5 paylaşım yeterli iken, 10.000 üstü takipçi sayısı olan markalar için aylık 30-60 paylaşımın uygun olduğu söyleniyor. Ayrıca yapılan araştırmalar büyümekte olan şirketlerin günlük bir paylaşımdan fazla paylaşım yapması, etkileşimlerinde tahmin edilenin aksine düşüşe neden oluyor.

INSTAGRAM
Instagram da günlük bir paylaşım yapmak doğru olacaktır. Story paylaşımı içinse günlük 5 paylaşımı geçememek isabetli bir karardır. Stoy çubuğunda yan yana dizilmiş bir çok paylaşımı görmek kullanıcıyı negatif etkileyecektir.

LINKEDIN
Linkedin’ in hitap ettiği kitle gereği paylaşım planı hazırlamak gerekir. Linkedin’ i iş yeri olarak düşünecek olursak, her iş günü için birer paylaşım yapıp hafta sonları paylaşım yapmamak gerekir. Burada yer alan algoritmaların mantığı diğer platformlardan biraz daha farklı çalışır. Kişilerin sizinle etkileşim kurması gerektiği gibi sizin de aktif ve istikrarlı şekilde platformu kullanmanız gerekir. Bu sayede azımsanamayacak kadar artış gözlemleyebilirsiniz.

YOUTUBE
Bir paylaşımın ortalama raf ömrünün 20 gün üstünde olduğunu düşünecek olursak, kalıcı içerikler oluşturmak Youtube için doğru olacaktır. Haftada 1 video bu platform için ideal rakamdır.

BLOG POST
Haftada 2 kez blog paylaşmak, web sitenizdeki trafiğin artışını sağlayacaktır. Ayrıca burada paylaştığınız tüm blogları sosyal medya hesaplarınızda da duyurmayı ihmal etmeyin.

Derlenen bilgiler her marka ve kurumun sosyal medya stratejisi ve içerik planlamasıyla farklılıklar gösterebileceği unutulmamalıdır. Sosyal medya iletişim kanalının ölçümlenebilir özelliği sayesinde test ve analiz yaparak kısa sürede sıraladığımız özellikleri de dikkate alarak en verimli yola ulaşabilirsiniz.

Dilerseniz CERS olarak size bu noktada profesyonel destek sağlayabiliriz.

Yayınlanma Tarihi: 6.2.2020 / CERS

Hemen teklif alın!

Teklif formumuzu ücretsiz olarak doldurarak bize ulaşabilir ve satış birimimizin size özel olarak hazırlayacağı teklifinizi alabilirsiniz.

  Gönder
Top