İçerik Pazarlaması Nedir?

Bir markanın veya işletmenin; hedef kitle gözeterek görsel, işitsel veya yazılı olarak dijital ortamda paylaştığı içerikler bütünüdür. İçerik pazarlaması markayı dijital ortamda temsil ederek, markaya dolaylı yoldan avantaj sağlar. İçerik pazarlaması yapılırken dikkat edilmesi gereken en temel nokta hedef kitlenin takip edeceği bir kanalın seçimi ve ilgili içeriklerin alaka düzeyi olmalıdır. Bir kullanıcı size ait bir blog sayfasını, sosyal medya hesabınızı ya da hatırlatma maillerinizi ne kadar düzenli takip ediyor ve sizden faydalanmayı tercih ediyorsa, içerik pazarlaması konusunda o kadar öndesiniz demektir.

İçerik pazarlamasını önemli yapan etmenler nelerdir?

Günümüzde bilgiye ulaşmanın çok kolay olduğunu düşünürsek, içerikle sağlamaya çalıştığınız bilgi paylaşımının da o kadar kıymetli olması gerektiğini düşünebiliriz. Müşterilerinizin sizin yerinize tercih edebilecekleri pek çok marka var olduğu gibi kazandığınız bir müşteriyi kaybetme ihtimaliniz de vardır. Müşterilerinizin reklam algısını iyi saptamalı ve doğrudan reklam amaçlı içerikler paylaşmamalısınız. Kendinizi müşteri olarak düşünerek bu durumu daha iyi anlayabilirsiniz. Önünüzde iki aynı ürün var. Biri hakkında detaylı bilgilendirmeler, çeşitli paylaşımlar ve markayı daha iyi tanımanızı sağlayacak pek çok kaynak var, diğeriyle ise sadece satış amaçlı bir reklamda karşılaştınız. Güven oluşturan ilk seçeneği mi seçersiniz, yoksa reklamlarla önünüze sunulmuş ikinci seçeneği mi?

İnsanlar reklam kokan davranışlara artık pek de sempatik bakmıyor. Bir işletme veya marka ne kadar reklam ile müşteri karşısına çıkar ise, müşteri de o kadar ondan uzak kalmayı seçiyor. Belki bunalıyor, belki de güvensiz hissediyor, fakat bir gerçek ki reklama karşı bir dirence ve savunma mekanizmasına sahipler. İçerik pazarlamasında ise durum reklamda olduğundan çok daha farklıdır. Müşteri önce sizi tanır, markanızı inceler, var ise ürününüz veya hizmetiniz hakkında fikir sahibi olur, ve sonrasında farkında bile olmadan size bağlanırlar.

İçeriğinizden en etkili şekilde yararlanmanın yolları nelerdir?

İçeriklerinizi hazırlamadan önce marka veya işletme hedeflerinizi doğru şekilde belirlemeli, iletişime geçmek istediğiniz hedef kitleyi doğru tanımalısınız. Bu sayede içeriklerinizin planını doğru yapacak ve mümkün olan en kısa sürede hedeflerinize ulaşabileceksiniz.

Bir pazarlama hedefinin en başarılı sonuca varması için pazarlama kanalının doğru seçilmesi, hedef kitlenin nelerden hoşlandığı, bu hedef kitlenin kullandığı platformun ya da platformun seçilmesi ve buralarda en aktif oldukları zaman diliminin bilinmesi gerekir.

Kullanıcı ile iletişime geçmek güçlü başlıklardan oluşur. Kullanıcıya okumak için sunduğunuz içeriğinizin başlangıçta onu etkileyebilmesi için başlıktan dikkat çekmelisiniz.

İçeriklerinizin paylaşıma açık olduğunu belirtmek amacıyla sosyal ağlardaki paylaşım butonlarını rahatlıkla görünebilir olan içeriklerin en üstüne yerleştirerek daha fazla geri dönüş sağlayabilirsiniz. Sitenizde paylaşımını yaptığınız içeriklerinizi sosyal ağlardan duyurmayı ve zaman zaman eski içeriklerinizi hatırlatmayı unutmayın.

Dilerseniz ekibimizden içerik pazarlaması desteği alabilir, mevcut durumunuz için bir değerlendirme görüşmesi talep edebilirsiniz.

Yayınlanma Tarihi: 6.2.2020 / CERS

Hemen teklif alın!

Teklif formumuzu ücretsiz olarak doldurarak bize ulaşabilir ve satış birimimizin size özel olarak hazırlayacağı teklifinizi alabilirsiniz.

  Gönder
Top